Pengenalan
Polimer Malaysia adalah Persatuan Polimer Malaysia (Polimer Malaysia) yang telah diluluskan penubuhannya oleh Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia pada 17 Februari 2015.


Matlamat Penubuhan
  • Memaju dan menyebarkan ilmu pengetahuan sains, teknologi dan kejuruteraan polimer.
  • Memberi pandangan dan nasihat membina yang bebas dalam hal berkaitan dengan sains, teknologi dan kejuruteraan polimer.
  • Menggalakkan kerjasama di kalangan ahli dan mana-mana organisasi  di peringkat kebangsaan dan antarabangsa.
Kategori Keahlian

Ahli Biasa
Warganegara Malaysia yang mempunyai sekurang-kurangnya kelayakan Ijazah Sarjanamuda atau setara dalam bidang sains, teknologi atau kejuruteraan polimer atau bidang yang berkaitan layak dipertimbangkan untuk menjadi ahli biasa. Bukan Warganegara Malaysia boleh dipertimbangkan untuk menjadi ahli biasa tetapi tidak boleh dilantik untuk menjawat jawatan utama.

Ahli Bersekutu
Warganegara dan Bukan Warganegara Malaysia yang tidak mempunyai kelayakan yang ditetapkan boleh dipertimbangkan menjadi ahli bersekutu.

Ahli Pelajar
Pelajar-pelajar di institusi pengajian tinggi di Malaysia dan di luar negara yang sedang mengikuti pengajian dalam bidang sains, teknologi atau kejuruteraan polimer atau bidang yang berkaitan layak dipertimbangkan sebagai ahli pelajar.

Ahli Seumur Hidup
Seseorang ahli biasa yang telah menjadi ahli sekurang-kurangnya tiga (3) tahun dan membayar yuran seumur hidup layak dipertimbangkan untuk menjadi ahli seumur hidup.

Ahli Kehormat
Seseorang yang mengikut budibicara Jawatankuasa Induk persatuan yang berjasa kepada masyarakat atau pihak industri dan secara strategiknya mampu memberi sumbangan bermakna kepada persatuan boleh dilantik sebagai Ahli Kehormat persatuan.

Felow
Seseorang yang mengikut budibicara Jawatankuasa Induk persatuan telah memberi sumbangan bermakna dalam bidang bidang sains, teknologi atau kejuruteraan polimer, telah memberi sumbangan besar dalam perkembangan persatuan, telah menjadi ahli persatuan sekurang-kurangnya 7 tahun ataupun ahli seumur hidup boleh dilantik oleh Jawatankuasa Induk sebagai Felow persatuan.

Yuran Keahlian

Kategori Keahlian                      Yuran Pendaftaran                Yuran Tahunan
Ahli Biasa                                              RM50                                  RM100
Ahli Bersekutu                                       RM50                                  RM100
Ahli Pelajar                                            RM10                                  RM30
Ahli Seumur Hidup                               RM500